tisdag 5 augusti 2008

Blod svett och kvasning för det gula guldet i skogen..


I dag har jag och Fredde och pappa varit och plockat hjortron
Först gick vi flera mil.. nja några kilometer och tittade på en handritad karta
(Det blev riktigt spännande ett tag, efter som man ska inte släppa mej på en stig utan hellre mitt i Stockholm)
Vart är norr??
Fredrik pekar snabbt mot solen och säger att "solen står i söder mitt på dagen"
(Nu förstår jag varför jag ville att han skulle börja scouterna)
"Tack det visste jag redan" (varför erkänna att man inte minns?)
"Ja men varför frågar du då"??
"Nu plockar vi hjortron"
Sigge undrar snabbt "men vet du inte vart norr är"?
(Bygger myrorna sin stack i norr eller söderläge?)
Men sök och plocka hjortron!!
Fredde han kvasa ända till låret, det var spännande kan jag säga om inte annat att försöka få upp honom UTAN att kvasa själv vilket inte lyckades..




Inga kommentarer: