tisdag 30 december 2008

Jag har drabbats av...

Vad är campylobacterinfektion?
Du har blivit smittad med tarmbakterien Campylobacter. Denna bakterie kan ge symptom som
diarré (ibland blodtillblandad), magsmärtor, feber och kräkningar. Symptomen går i regel
över inom någon vecka, men smittämnet kan finnas kvar i tarmen ytterligare flera veckor. I
regel är sjukdomen självläkande och endast i sällsynta fall ges antibiotikabehandling.

Läkaren som ringde sa att man blir sjuk inom 12-20 timmar och då är det mest troligt maten i planet som gjort mig sjuk. Jag åt kyckling mitt i natten några tuggor, se där hur det kan gå. Jag mår mycket bättre nu och känner hur livet börjar komma tillbaka sakta men säkert.
Nu ska jag gå och lägga mig det är ju dagtjänst i morgon nyårsafton.
God natt!

Inga kommentarer: