tisdag 27 januari 2009

Smittad på jobbet och man får betala för det.

Hela dagen har jag känt viss irritation när det gäller karensdagar! På jobbet är våningen satt i "karantän" eftersom folk faller som käglor i vinterkräksjukan både personal och gamla. Endast EN!?!! person klarade sig nu i helgen från att sjukskriva sig (4 blev magsjuka). Tilläggas bör att det började hos de boende och nu har 6 av 9 insjuknat. Blir man sjuk av jobbet så får man snyggt avdrag på lönen eftersom det är bestämt sedan länge att ALLA ska ha en karensdag. Vilken funtad människa vill gå på jobbet och garanterad bli nersmittad?? Inte jag i allafall!!
Men nu är det bara så att jag snyggt måste traska dit och bli smittad igen eller??
Det är dyrt att jobba i vården under sådana här omständigheter.

Enda glädjen idag i all dysterhet är väl ändå när min jobbarkompis B springer omkring med desinfektions spriten och spritar ÖVERALLT!! och då menar jag verkligen ÖVERALLT .Man luktar som en hel "desinfektionsfabrik" när man spritar sig från topp till tå x1000, rent så man mår illa bara av lukten.

3 kommentarer:

Catta sa...

Mmm, har precis genomlidit magsjuka själv och det är tufft. Kan känna ilskan över att dessutom få avdrag på lönen... STYREKEKRAM!

Catta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nämen vilken trevlig blogg, (hittade hit via Liza)Ert hus verkar så bekant att jag nästan undrar om det står i min mammas hemby;??
Härliga bilder och en blogg som känns full av energi.
Ska absolut återvända. Ha de gott!