onsdag 12 november 2008

Kransar till på lördag


Mamma önskade lite vinster till på lördag då det är lotteri till behövande barn i 3:e världen och eftersom jag VET att det kommer fram så bestämde jag mig att göra lite kransar till lotteriet.
Pappa plockade enris (tack pappa!) Jag började att tänka på vad jag skulle göra med sakerna som jag har på den "övre" bilden och resultatet ser ni här nedan..!

Jag gjorde en kras med mossa, mjukt och roligt material att jobba med det enda var att jag hade lite för mjuk "form" men efter mycket "bindande" så fick jag till det.

Enris är lite bökigt att jobba med det STICKS! bara man ska sätta dit en dekoration så tar det ont! För 5 år sedan lärde jag mig att göra rosetter till kransar och det tack och lov minns jag hur man gjorde (Jag fick ju se på :-))

Inga kommentarer: