torsdag 3 september 2009

Förargade jordgetingar!

Det som började så bra slutatde springandes! Vi hittade så fin mossa och så stora bär när vi for ut till skogen igår. Jag var alldeles lyrisk när jag plockade mossan. Lillan plockade blåbär som hon skulle ge till mormor. Efter en stund säger lillan "Jag gillar inte humlorna som surrar här" och pekar på säkert 25 jordgetingar som förargat fått sitt bo förstört av just mig! Jag skrek "SPRING" och hon "VART??" till bilen. Vi sprang som tokar båda två och jag lyckades göra en vurpa men tror aldrig jag varit så snabbt uppe igen. Väl i bilen visste jag inte om jag tordes stoppa in påsen i kofferten om... det skulle vara någon geting i påsen, för tydligen har jag tagit mossa precis där dom hade sitt bo..
Som tur var blev ingen blev biten, men rädda fortsatte vi våran färd till Hortlax och båda tycker att morfar kan plocka den vita mossan.


Kolla vilken fin mossa!!

3 kommentarer:

Carola sa...

Vilken tur ni klarade er från stick! Har själv blivit stucken av en jordgeting. Och det är INTE kul!
/Kram Carola

Lenas blogg sa...

Jag har blivit stucken jag oxå när jag var yngre det gjorde mig fruktansvärt rädd för getingar, nu kan jag tom hjälpa dom ut om dom flygit in hos oss!

Bhoby Pahlevy sa...

visit us @

http://beyossers.blogspot.com/