fredag 5 september 2008

DÄCK RAZZIA!!


I dag på fm skulle jag fara upp till Luleå och hälsa på L & A .
Hela tiden har A tjatat om att jag ska ta "Peggan" men alltid tagit min egen bil.
Sagt som gjort jag hoppade ín i "Peggan" hämtade upp Åsa och styrde kosan till Luleå.
I Antnäs ser jag poliser på hela vägbanan, (men vad gör det jag är ju nykter) 50 m före jag blir visad att köra in står det "DÄCKRAZZIA" jag håller på att få en hjärtinfarkt!
En polisman håller "utandingsmakaperen" för alkotestet i sin hand och ja hjärtat håller på att stanna!!!"Ta ett djupt andetag"
"Okej".. är på väg att dö!
"Det här gav ju utslag!"
"VA?!?!?!?!?!(mitt fokus var på däcken)
"Att du är spik nykter"
skakar fortfarande...
"Kör fram så kollar dom däckdjupet här framme")
Ok..
Det är nu det djävliga börjar, nog visste jag att jag var nykter, men L har sagt att däcken MÅSTE bytas för dom har dåliga mönster (eftersom dom gått även i Saudi)
(DET VAR JU DET JAG VAR NERVÖS FÖR!!!!!!!!!??!!!)
Polismannen: "Vad är det för årsmodell?"
Jag: "Vet inte"
-"Va?"
Jag: "Men det är ju brorsan, nej svägerskan bil..jag ringer...inget svar...
Kollar "´vem äger fordonet via mobilen...."2005"
Polisen: "Tycker du att däcken är är slitna?
Jag: "Nä, tycker du?
Kontrollanten kommer fram med svaret
Du har 1,8 på höger fram och 1,6 hade gett dig böter etc..
Kontrollanten: "2,6 på vänster fram och baksida ger dig lätt vattenplaning"
(Tack och lov att det inte regnar)
Puh..

"Hej vi kommer från Kuriren och vill ställa några frågor....
Snälla ta mig HÄRIFRÅN...
Jag vet INTE vad jag sa till dom och det fotades hej vilt.(Hoppas att dom inte vill använda sig av bilderna från mig)
En skakig Lena körde upp till Luleå

L ringer:
"Vad ville du?"
"Nog vet jag att dom är slitna vi ska köpa nya till sommaren"
Allting gott, slutet gott!
Kram Lena

Inga kommentarer: